Сергій Паламарчук: «2017 рік був дуже успішним для „УПГ“» (1 ч.)

Сергій Паламарчук: «2017 рік був дуже успішним для „УПГ“» (1 ч.)

Генеральний директор компанії «УПГ» Сергій Паламарчук розповів журналістам видання «Принт плюс» про підсумки року і перспективи поліграфічного ринку України.

Основні ПІДСУМКИ року

Print +: Які основні підсумки 2017 року для компанії «УПГ» і для вас особисто?

Сергій Паламарчук: Я вважаю 2017 р дуже успішним для «УПГ»: в Україні були встановлені дві нові сучасні офсетні друкарські машини виробництва німецької компанії Koenig & Bauer (КВА), яку ми представляємо.

Протягом декількох останніх років в Україні не було інсталяцій нового обладнання. У першу чергу це обумовлено політичною і економічною нестабільністю в країні. Друкарні довго працювали на наявних у них машинах - це призвело до зносу техніки та накопичення відкладеного попиту.

Як тільки намітилася стабілізація, найбільш економічно сильні компанії інвестували в нове обладнання. Це була реальна необхідність - для українських друкарень не було іншого варіанту гідно скласти конкуренцію європейським підприємствам, крім як почати переоснащення, щоб друкувати якісну продукцію відповідно до вимог великих міжнародних корпорацій, які працюють на українському ринку.

У 2017 року в Україні було поставлено сім машин КВА: дві нові сучасні офсетні моделі КВА Rapida 106L-TT-8-L і 106-6-L, а також п'ять офсетних друкарських машин із вторинного європейського ринку: KBA Rapida 106-4, 105-4P, 74-6 + L, 74-8P, 74-5 + L.

Print +: Розкажіть про інші ключові напрямки роботи компанії (матеріали і сервіс).

С. П .: Компанія «УПГ» продовжує працювати в традиційних для себе сегментах ринку - постачання обладнання, витратних матеріалів для поліграфії, запасних частин для поліграфічної техніки і надання послуг по ремонту та техпідтримку обладнання.

Постачання витратних матеріалів для поліграфічного виробництва залишається в даний час одним з найбільш перспективних напрямків нашої діяльності, так як дозволяє перебувати в постійному контакті з існуючими та потенційними покупцями обладнання, забезпечує щоденні відвантаження товару і надходження грошових коштів.

Це забезпечує можливість повноцінного функціонування офісу, складу, проведення заходів, навчання персоналу і розвитку компанії.

Сервісна служба з хорошими професійними навичками і обов'язковою підтримкою заводів - виробників обладнання в даний час неодмінно повинна бути. Через зменшення обсягів замовлень в поліграфії, в порівнянні з докризовим періодом, завантаження машин знизилася.

Разом з тим у багатьох друкарнях устаткування не оновлювали протягом тривалого періоду, у багатьох випадках силами самих друкарень не проводили належним чином необхідні регламентні роботи, і, як наслідок, знос машин призводить до більш частих поломок. «УПГ» надає сервісне обслуговування техніки нашими фахівцями і послуги віддаленої діагностики та сервісу безпосередньо від заводу-виробника.

Про ринок України сьогодні і у перспективі

Print +: Які, на ваш погляд, ключові аспекти розвитку ринку поліграфії України зараз?

С. П .: Україна в докризові роки істотно відставала від європейських країн за обсягом споживання друкованої продукції на душу населення. Цей фактор вселяв надію на те, що наш ринок поліграфії буде розвиватися більш стрімко за рахунок не тільки природного зростання споживання, а й зростання купівельної спроможності і скорочення розриву обсягів споживання друкованої продукції між Україною і країнами Європи.

З настанням глобальної кризи загальне споживання друкованої продукції в світі помітно скорочується. Одночасно з цим на процес зниження обсягів поліграфічних замовлень істотно впливає заміщення значної частини рекламної поліграфії, періодики та газет електронними медіа.

Українці «перестрибують» якийсь етап, який пройшли європейські країни, і в міру доступності електронних пристроїв і доступу в інтернет минуть фазу зростання споживання друкованої продукції, відразу переходячи в фазу зростання споживання інформаційних послуг через електронні медіа.

Таким чином, споживання інформаційних послуг в Україні зростає, але якщо раніше це вело до зростання друкованих замовлень, то тепер немає. Згідно з дослідженнями аналітичних агентств, загальне падіння кількості замовлень у сегменті комерційної друку продовжиться. Тенденція незначного щорічного зростання залишається тільки в сегменті друку пакування.

«Я впевнений в тому, що в українській поліграфії неминуче зростання обсягу замовлень, і це буде пов'язано, перш за все, зі стабілізацією економіки та розвитком малого і середнього бізнесу, які забезпечують завантаження поліграфічним підприємствам. Обов'язково буде відбуватися технічне переозброєння діючих друкарень, так як знос машин за останні 7-8 років вже відчувається і для випуску якісної продукції необхідні інвестиції в нове обладнання»

Print +: Що має статися, щоб поліграфія України, минаючи стадію еволюційного росту, відразу виявилася в стані Industry 4.0?

С. П .: Український ринок поліграфічних послуг не був розвинений на рівні європейського в першу чергу через різницю в купівельної спроможності населення і, відповідно, меншого споживання друкованої продукції на душу населення. Технічний прогрес настільки стрімкий, що деякі технічні новинки, якими встигають користуватися європейські друкарні, навіть не з'являлися в Україні і можуть вже ніколи і не з'явитися, так як в зв'язку з переходом в електронні медіа йдуть в історію цілі сегменти поліграфічного обладнання.

На той час, коли українська економіка буде функціонувати нормально і будуть працювати фінансові інструменти розвитку бізнесу (доступне кредитування, лізинг), у всіх нових машинах, придбаних друкарнями, будуть стандартно реалізовані всі сучасні технічні досягнення.

Останні є не що інше як засоби автоматизації і комфорту для більш ефективного донесення до споживача інформації в друкованому вигляді. Друковані машини майбутнього, як і автомобілі майбутнього, будуть виконувати всі ті ж функції, що і раніше, але комфорт буде на значно більш високому рівні.

Інформація в друкованому вигляді і далі буде відтворюватися офсетним або цифровим способом на машині з високою автоматизацією, але це буде все ще друкована продукція. Однак всі ми в сучасному світі все більше і більше отримуємо інформацію не з друкованих джерел, і, найімовірніше, актуальність інформації саме в друкованому вигляді буде стрімко скорочуватися. Ми поки не зможемо відмовитися від пакування та ідентифікації продукції у вигляді етикетки. Вся інша інформація буде незабаром не в друкованому вигляді, і навіть цифровий друк, якій пророкують місце офсету, буде боротися з офсетом тільки за той вузький сегмент ринку, в якому залишиться друкована продукція.

Print +: Зараз багато говорять про різного роду інновації, автоматизованої друку, «інтернеті речей» в поліграфії, сушках з низьким споживанням енергії. В Україні поки що не надто використовують рішення такого роду. Чому?

С. П .: Будь-яка інновація має право на життя, якщо дозволяє отримати додатковий дохід від її використання або якщо інновація в силу тенденцій розвитку ринку і обладнання вже стала стандартним атрибутом тієї чи іншої машини.

У друкованій техніці багато сучасних досягнень представлені вже в стандартній комплектації. У країнах Східної Європи працюють спеціальні програми Євросоюзу щодо фінансової підтримки нових членів ЄС, які дозволяють переоснастити виробництво сучасним обладнанням і отримати компенсацію витрат на придбання до 50%. Ось чому рівень оснащеності найближчих європейських сусідів істотно вище, ніж в Україні.

Далі буде...

Джерело: «Принт плюс: папір і поліграфія», № 1 (145), 2018
Думка редакції може відрізнятися від думки автора.
+380 44 281 XX XX +380 44 281 2462
+380 44 281 XX XX +380 44 281 2463
Ідентифікатор: 1642